I’ve been using InvoiceNinja since the weekend. An absolutely nice slim system but with a lot of features. TOP.
I now have a few questions about what has irritated me a little so far.
Can you set who can see what in the web interface?
I have created several companies. Because I run several websites. At every company I also have corresponding colleagues who, for example, are not allowed to switch between companies. Can you set it somewhere who is allowed to see which companies and who is not?
Employee A can only see Company 1 and an employee can only see Company B. Company 1 and 2 see. Is that possible?
Then I saw that the system can also be used for unbranding. I introduced this to myself and paid the 30USD for a year. Works great. Can you e.g. because before Facebook, Twitter etc. were faded in in the lower area somehow do this so that you can for example. can set your own links? For example with imprint, contact, terms and conditions, data protection, etc.?
I installed the system via Cloudron, it works great. I read that there is already a version 5 stable? Will this also be offered promptly in the Cloudron as version 5 or only version 4?
I read somewhere that you can also run a kind of ticket system between employees and customers and employees to employees. Is that an additional paid module?
I saw that there is no German support in the forum. Wouldn’t it make sense for German speakers or not?
Thank you very much for your efforts.
cHAp
Guten Tag,
ich nutze seit dem Wochenende InvoiceNinja. Ein Absolut schönes schlankes System aber mit mächtig vielen Features. TOP.
Ich habe nun einige Fragen dazu, was mich bis jetzt etwas Irritiert.
Kann man im Webinterface einstellen wer was sehen darf?
Ich habe mehrere Companys angelegt. Da ich mehrere Webseiten betreibe. Ich habe auf jeder Company auch entsprechende Kollegen, die zb. nicht zwischen den Companys wechseln dürfen. Kann man das irgendwo einstellen, wer welche Companys sehen darf und wer nicht?
Mitarbeiter A darf nur Company 1 sehen und ein Mitarbeiter darf nur Company B sehen ein Mitarbeiter darf zb. Company 1 und 2 sehen. Ist sowas möglich?
Dann habe ich gesehen das man das System auch Unbranding nutzen kann. Ich habe das auch bei mir eingeführt und die 30USD für ein Jahr bezahlt. Klappt super. Kann man da zb. weil ja vorher Facebook, Twitter etc. eingeblendet waren im unteren Bereich dies irgendwie so machen das man da zb. eigene Links setzen kann? Zum Beispiel mit Impressum, Kontakt, AGB, Datenschutz etc.?
Ich habe das System über Cloudron Installiert, funktioniert super. Ich habe gelesen das es bereits eine Version 5 Stable gibt? Wird diese im Cloudron auch noch Zeitnah angeboten als Version 5 oder nur die Version 4?
Ich habe irgendwo gelesen das man auch eine Art Ticketsystem zwischen Mitarbeiter und Kunden und Mitarbeiter zu Mitarbeiter führen kann. Ist das ein zusätzliches Kostenpflichtes Modul?
Ich habe gesehen das es hier keinen Deutschen Support gibt im Forum. Wäre doch sicherlich sinnvoll für die Deutschsprachigen oder nicht?
In v4 only the owner can see all companies, other users can only see the one company they’re linked to. In v5 users can be added to/removed from companies.
You may be able to use custom client portal messages otherwise you’d need to modify the code.
You will need to ask Cloudron directly.
The ticket module requires using the develop branch of the code from GitHub.
The forum is only in English, it’s the only language the core team can provide support in.
All right. Super. That’s mega. Perfect. : slight_smile:
What do you mean by that exactly? Can you give me a more precise definition?
Ok, then I’ll email Cloudron.
So I have to download the ticket from Github or am I getting something wrong?
I almost thought to myself. Since my English is not that good and I have to use translate.google.de a lot, but if you understand me despite the translator, that’s great. : slight_smile:
New question:
I have changed the e-mail SMTP data under “System Settings”. Test email arrives. I have created an employee as a test with gmx[.]de, web[.]de and my own domain, but unfortunately the invitation email does not arrive. Where can I see logs if necessary to localize the problem or do you have a tip?
Hallo,
Danke für die mega Schnelle Antwort. Respekt!
Alles klar. Super. Das ist ja Mega. Perfekt.
Was meinen Sie damit genau? Können Sie mir das genauer Definieren?
Ok, dann sende ich E-Mail an Cloudron.
Ich muss mir also das Ticket entsprechend von Github laden oder verstehe ich da gerade was falsch?
Habe ich mir schon fast gedacht. Da mein Englisch nicht so gut ist und ich viel daher translate.google.de verwenden muss aber wenn Sie mich trotz des Übersetzer verstehen, ist das Super.
Neue Frage:
Ich habe unter “Systemeinstellung” die E-Mail SMTP Daten geändert. Test E-Mail kommt an. Ich habe einen Mitarbeiter angelegt, als Test mit gmx[.]de, web[.]de und eigener Domain, aber die Einladungsemail kommt leider nicht an. Wo kann ich ggfs. Logs einsehen um das Problem zu Lokalisieren oder haben Sie einen Tipp?
I had not yet had an SPF with the IP and host name enabled on the domain I am using. Now an Invoice account confirmation arrives by email everywhere, via my external email server that I operate.
At some point you get crazy in your head if you look after too many VPS. Laugh.
Hallo,
So nun hat es geklappt.
Folgende Lösung war es.
Ich hatte auf der Domain die ich verwende noch kein SPF mit der IP und Hostname freigabe gehabt. Nun komm eine Invoice Kontobestätigung per E-Mail überall an, über meinen Externen E-Mail Server den ich betreibe.
Irgendwann wird man im Kopf irre, wenn man zu viele VPS Betreut. Lach.